new life

har ju faktiskt börjat mitt nya liv nu som ni såg i mitt andra inlägg och de går riktigt bra. Har suttit och läst lite i Amirs blogg och de får mig att bli riktigt taggad! Funderar dock om jag ska ta bloggen till hjälp med allt detta? Mat schema, tränings schema osv. för att kunna se tillbaka vad man ätit, hur man ätit, vad man vägde osv. Frågan är då om jag ska skapa en ny, privat eller fortsätta här så ni får se hur allt går för mig eller sätta lösen igen. De bästa med allt jag sitter och skriver om nu är att har verkligen bestämt mig nu. De finns ingen återvändo! Min första vecka har jag vart jätte svag, har inte motionerat något men de börjar jag med imorgon! Ska ställa mig på vågen imorgon oxå och låtsas om att jag inte redan har fuskat och småkollat lite. Vilket är fel av mig, de dummaste som jag kan göra är att hålla på och väga mig varje dag för då lägger jag all fokus på de och inte på allt annat helt enkelt. Mitt liv ska inte kretsa runt de här men tid ska läggas ner för att jag ska må bra. Jag ska ge allt jag har och vem vet hur slutresultatet blir, vågen kanske inte ändras så mycket men cm kanske ändras runt midjan. Man vet ju aldrig.. De värsta av allt vore att jag publicerar de här inlägget, sen om kanske två veckor så är jag tillbaka till mina gamla vanor. Men de känns inte som de har gjort innan när jag försökt gått ner, jag har aldrig lagt manken till de som jag gör nu. Mina matvanor är helt ändrade, som ni ser på bilden jag la ut förut idag och sen ska jag komma igång med träningen. Jag ser hopp, jag känner motivation och jag måste påminna mig själv hela tiden att jag gör de här för mitt mående och min egen skull. Visst jag saknar redan mat, speciellt pastaaaa men längre fram så kommer jag kunna äta de men i mindre mängder. Fast sen känner jag ändå är de såhär livet ska se ut? för att jag är överviktig ska jag alltid behöva tänka på vad jag äter? Svaret är väll både ja och nej. eller? Nu har jag spekulerat nog i de här och kommer fundera lite på hur jag ska göra.. För mig egen skull tror jag att jag ska låta bloggen va uppe, visa er vad jag äter hur jag rör på mig för om jag ger upp kommer jag skämmas och de kommer göra mig motiverad. Jag börjar imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0